חדשות

יתרונות מוגבלים לבדיקות ויראליות מהירות לנגיפים בדרכי הנשימה

מטא-אנליזה חדשה מפריכה את חשיבות בדיקות נגיפיות שגרתיות בחדרי מיון לחולים עם חשד לזיהום נשימתי חריף

בדיקת נגיפים מהירה. אילוסטרציה

בדיקות ויראליות מהירות לנגיפים בדרכי הנשימה לא גורמות לשימוש מופחת באנטיביוטיקה. כך עולה ממטא-אנליזה שמפריכה את הדעה המקובלת בדבר היתרונות של בדיקות ויראליות מהירות בחדרי מיון, שפורסמה לאחרונה ב-JAMA Internal Medicine.

החוקרים מתבססים על  תוצאות מ-11 ניסויים קליניים אקראיים שכללו כ-6,100 משתתפים שנערכו בין השנים 1985-2022. הם מסבירים כי למרות שבדיקות שגרתיות לאיתור נגיפים בדרכי הנשימה במחלקות מיון נקשרו עם פחות שימוש בצילומי חזה ובדיקות דם וכן עם שימוש מוגבר בתרופות אנטי-ויראליות לזיהומי שפעת, השינויים היו קטנים.

תוצאות המחקר מראות כי בדיקות ויראליות מהירות היו קשורות לירידה של 3% עד 4% בשימוש בצילומי חזה ובבדיקות דם, בהתאמה, וכן לעלייה של 1% בשימוש בתרופות נוגדות שפעת.

החוקרים לא מצאו קשר בין בדיקות מהירות לשימוש כולל באנטיביוטיקה, למשך השהייה במיון ולאשפוזים. הם מציינים כי הממצאים מצביעים על כך שהיתרונות של בדיקה ויראלית מהירה שגרתית במיון הם מוגבלים: "תוצאות הסקירה השיטתית והמטא-אנליזה מצביעות על כך שיש יתרונות מוגבלים לבדיקות נגיפיות שגרתיות בחדרי מיון לחולים עם חשד לזיהום נשימתי חריף (ARI)".

נושאים קשורים:  בדיקות,  נגיפים בדרכי נשימה,  מחקרים,  אנטיביוטיקה,  חדשות,  חדרי מיון
תגובות