COVID-19 בישראל

נציגי איגודי הרופאים ישתתפו מחר בדיון הפתוח לציבור על חיסון הילדים

נציגי איגוד רופאי הילדים, האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות והאגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות ייקחו חלק בדיון הצט"מ וועדת החיסונים העליונה על חיסוני בני 11-5 | הציבור נקרא להפנות שאלות למומחים

הפגנת הורים נגד חיסוני ילדים. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית פנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, וביקש שגם נציג של האיגוד ישתתף מחר בדיון על מתן אישור לחיסוני הילדים בגילאי 11-5 נגד קורונה בישראל. האיגוד טוען שיש להקדיש תשומת לב מיוחדת בדיון הזה לשאלה כיצד לחסן בעיקר ילדים מאוכלוסיות מוחלשות.

בדיון שמכנסים הצט"מ (צוות טיפול במגיפות) וועדת החיסונים העליונה במשרד הבריאות אמורים להציג את עמדותיהם, בנוסף לניתוח הנתונים שסיפקה "פייזר" לעניין חיסוני הילדים וכן סיכומי הדיונים המקצועיים שנעשו ב-FDA וב-CDC האמריקאי, גם נציגי איגוד רופאי הילדים, האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות והאגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות.

הפעם ולראשונה בישראל, הדיון שיקיימו גורמי המקצוע השונים יהיה פתוח לקהל הרחב, הוא יועבר דרך האינטרנט ולקהל תינתן אפשרות להגיב. הדיון מחר לא יסתיים בהצבעות – חלק זה יתקיים בתחילת השבוע הבא והוא יהיה סגור לציבור, כמקובל בארה"ב.

לקראת התכנסות הצוות הרחב לדיון נקרא הציבור להפנות מראש את שאלותיו למומחים. מאחר שמספר הפונים צפוי להיות גדול, ייבחרו מהם, בהגרלה, 20 דוברים שיציגו את עמדותיהם. גם מתנגדי חיסון יוכלו להציג את עמדתם אבל בעיקר התבקש הציבור להציג שאלות כלליות למומחים. גם ארגוני חברה שונים התבקשו להפנות את השאלות שלהם למשתתפי הדיון. כל מי שיוזמן לדבר מקרב הציבור יקבל שלוש דקות בלבד להצגת עמדתו אבל ללא שימוש במצלמה. יהיה עליו גם להציג גילוי נאות בנוגע לניגודי עניינים אפשריים.

מבין השאלות שכבר נשלחו מהציבור לחברי צוות הצט"מ לקראת הדיון בולטות הסוגיות הבאות: האם מסתירים תופעות לוואי שונות? מהו הסיכוי לשינויים גנטיים שיחולו בקרב ילדים בעקבות החיסון? האם המדינה תישא באחריות למקרה של נזק בעקבות מתן החיסון? בדיווח של ענבר טויזר ב-N12 הבוקר (ד') נמסר כי אחד הפונים לוועדה ביקש לשמוע מגורמי המקצוע במשרד הבריאות ובקהילה הרפואית מענה לטענות שמעלים מתנגדי חיסונים בדבר "שינויים גנטיים" שעלולים להתרחש בקרב הילדים שיתחסנו. כמו כן, כיצד המדינה תפעל כנגד המידע הכוזב, המפחיד את הציבור, שמפיצים מתנגדי החיסונים.

גם חברים במועצת החירום הציבורית לקורונה, שביקשו לאפשר להם להביע גם את עמדתם בדיוני ועדת החיסונים אך בקשותיהם נדחו, העבירו שאלות לקראת הדיון מחר. בין אלה: פרופ' רבקה כרמי, רופאת ילדים ולשעבר נשיאת אוניברסיטת בן גוריון ששאלה: "בהתחשב בכך שיעילות החיסון כנגד הדבקה אינה גבוהה ואף פוחתת במהירות, מה הרלוונטיות להתחסן כנגד PIMS ולונג-קוביד? מהי יעילות החיסון בהפחתת תחלואה קשה ותמותה בילדים וכיצד יעילות זאת נבדקה?". שאלה אחרת שהוגשה לדיון: "במידה שיאושר החיסון מגיל 5 ומעלה, האם תועבר עלות בדיקות האנטיגן/PCR להורים אשר ילדיהם לא חוסנו?".

המומחים השונים שישתתפו בדיון לא מסתירים את חששותיהם מפני פתיחת הדיון לציבור, לא רק בגלל האיומים המופנים כלפיהם מצד מתנגדי חיסונים, אלא גם מכך ששאלות מקצועיות והבהרות שיבקשו המשתתפים להציג להם במהלך הדיון על חיסוני הילדים עלולות לשמש לטיעונים נוספים עקב חוסר הבנה מקצועי מצד מתנגדי החיסונים.

מראש נקבע כי מרגע שהדיון יתדרדר להשמצות, עלבונות והתבטאויות אלימות כלפי אנשי המקצוע – הצגת הדובר תופסק מיידית. משרד הבריאות רואה חשיבות בפומביות הדיון ובצורך להציג בפני הצט"מ מגוון עמדות בטרם יגיש את המלצתו.

נושאים קשורים:  איגודי הרופאים,  חיסונים,  ילדים,  צט"מ,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
03.11.2021, 18:32

חותמות גומי.
משחק מכור

אנונימי/ת
03.11.2021, 21:13

הגנה על בריאות הציבור זה אכן משחק מכור...

אנונימי/ת
04.11.2021, 00:01

פסאודו-הגנה התכוונת.
גם ב-NEJM מצויין עד 6 שבועות הפחתת הדבקה ממחוסנים, ועל חודשים בודדים של הגנה כבר כולם יודעים.
אבל כשיגיע אולי הדלתא החדש או אולי זה שאחריו, שכבר לא יבדיל בין כן ללא מחוסנים - אולי אז ייפול האסימון גם אצל שכמותך שאי אפשר להילחם ללא סוף, ובוודאי שלא לנצח, מול עוד וירוס של דרכי הנשימה שהצטרף לרבים קודמים שכבר היו כאן וידענו לחיות לצידם.
אבל תמשיך להאמין. זה בסדר.