חדשות

שר האוצר על מחאת המתמחים: "לא ניכנע ללחצים - יש מתווה"

בלשכת שר הבריאות הודיעו כי הדיונים עם המתמחים יימשכו גם היום, אך בארגון המתמחים מרשם מכחישים את קיומן של השיחות הרשמיות וממשיכים לאיים בהתפטרות

שר האוצר אביגדור ליברמן. "הבעיה העיקרית עם המתמחים שפשוט אין מספיק רופאים במדינת ישראל". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

בעוד שהמתמחים מדווחים לתקשורת כי יש מבוי סתום במגעים עם משרד הבריאות, לשכת השר מסרה כי "אתמול התקיימו עימם דיונים וגם היום הם צפויים להתקיים". ארגון "מרשם" הכחיש את דבר קיום השיחות הרשמיות עם ראשי משרד הבריאות.

אתמול (ב') בכנס שקיים "ידיעות אחרונות" תחת הכותרת  "ועידת העלייה והקליטה", הגדיר שר האוצר אביגדור ליברמן את מחאת המתמחים לקיצור התורנויות "התמרמרות". "אין שם בכלל בעיה, אבל כולם יודעים שתקציב המדינה הולך להיסגר. זה מין מחזה שחוזר על עצמו". השר גם הודיע: "לא ניכנע ללחצים. יש מתווה. הבעיה העיקרית עם המתמחים שפשוט אין מספיק רופאים במדינת ישראל. רוב הלומדים רפואה – לומדים בחו"ל, לצערי. למשל, באיטליה וגם במדינות הבלטיות".

בדיווח של אדיר ינקו ב"ידיעות אחרונות" הבוקר (ג') נמסר כי "נכון לאתמול בערב לא הוגש שום מכתב התפטרות של המתמחים לבתי החולים המעסיקים אותם". זאת, בעוד שברשתות חברתיות הופצו כמה תמונות שבהן נראים המתמחים מציגים את מכתבי ההתפטרות.

בנוסף מדווח כי עדיין נעשים מאמצים להימנע מהתפטרויות, בעיקר מצד מתמחים בודדים במחלקות שונות. אם יוגשו מכתבי ההתפטרות, הם יופעלו רק בעוד כשבועיים "כדי לאפשר לצדדים זמן נוסף לנהל את המו"מ". עוד דווח ש"מסתמנים סדקים בעמדת המתמחים ויש רופאים צעירים הטוענים שארגון מרשם "טיפס על עץ גבוה מדי". לא ברור כמה מתמחים, אם בכלל, יתפטרו בסופו של דבר.

במאמר דעה ב-ynet שכתב פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, הוא שב והדגיש: "בלי תוספת תקנים, אין מה לדבר על קיצור תורנויות המתמחים. קיצור שעות התורנות שלהם משמעותו צמצום נוכחות הרופאים במחלקות בכ-30% מהזמן".

נושאים קשורים:  מתמחים,  שר האוצר אביגדור ליברמן,  קיצור תורנויות,  פרופ' אבישי אליס,  חדשות,  ארגון מרשם
תגובות

חוסר הרופאים הוא בעיה שהממשלה צריכה לפתור, לא המתמחים. ולא המתמחים צריכים לשלם את המחיר. אולי צריך גם להתפטר מהר״י ולהקים ארגון שייצג את המתמחים.

לעוול המתמשך של שעות תורנויות בלתי סבירות בהתמחות ,( בזמני תורנות נמשכה מיום שבת בבוקר עד יום ראשון בערב )ומי שאשם בכך הם גם הרופאים הבכירים במערכת הבריאות ולפרופ אליס שיש לי כבוד רב אליו ,תוספת תקנים הם כסוי שחוק לאי אמירת אמת ,קיצור התורנויות ברור שהוא מצריך תוספת רופאים ,אז במקום שאלה שרצים והם רבים לרפואה הפרטית שיועילו בטובם שימלאו חלק מעבודת המתמחים בשכר ולא בהתנדבות בבית החולים ,
שנית כדאי לשאול גם מי אשם בכך שלא מכשירים מספיק רופאים בארץ? לך ולבכירים אין חלק בזה ?
ד״ר בר מעיין דליה