• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

משרד הבריאות מפטר את עובדי המערך האפידמיולוגי

בעקבות זאת, איגוד רופאי בריאות הציבור בהר"י מזהיר מפני פיטורי עובדים חיוניים: "גם בשגרה חסר באופן חמור כוח אדם מקצועי במערך בריאות הציבור"

מוקד חקירות אפידמיולוגיות. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית מזהיר הבוקר (ג') מפני פיטורי עובדים חיוניים במערך בריאות הציבור. זאת, בעקבות סגירת מערך החקירות האפידמיולוגיות של משרד הבריאות והודעות פיטורים וזימונים לשימוע שנשלחו מחברות כוח אדם וממשרד הבריאות לרוב עובדי המערך. בלשכות משרד הבריאות במחוזות השונים הסבירו כי עם הירידה בתחלואה, יצומצם כוח האדם במערך עד לסגירתו המלאה בתקופה הקרובה.

לאחר יותר משנה שבה הפעיל משרד הבריאות עובדים במערך החקירות האפידמיולוגיות, נודע הבוקר כי החלה סגירת המערך. בימים אלה קיבלו רוב עובדי המערך הודעות פיטורים או זימונים לשימוע מחברות כוח אדם דרכן הועסקו וכן ממשרד הבריאות. בלשכות משרד הבריאות במחוזות השונים הסבירו כי עם הירידה בתחלואה, יצומצם כוח האדם במערך עד לסגירתו המלאה בתקופה הקרובה.

בהודעה לעיתונות שפרסם האיגוד התייחסו להודעות הפיטורים שקיבלו עובדי המערך המערך האפידמיולוגי: "קשה להבין את העובדה שעובדי המערך האפידמיולוגי בלשכות הבריאות החלו לקבל זימונים להודעות פיטורים. יש צורך בוער בחיזוק מערך שירותי בריאות הציבור בכוח אדם מקצועי, בתקנים קבועים ובכל מגוון המקצועות התומכים בבריאות הציבור, החל מאפידמיולוגים, מקדמי בריאות ועד לעובדי מעבדה".

עוד צוין: "בימים אלה חשוב לזכור את החשיבות של בריאות הציבור ושל שירותי בריאות הציבור, בשגרה ובחירום. אסור לנו להסתנוור משיעורי התחלואה הנמוכים בקורונה ולשכוח את לקחיה. זאת השעה להתכונן להמשך. לשם כך חשוב להשקיע בכוח אדם, משאבים ותשתיות וגם לזכור כי בריאות הציבור זה לא רק קורונה".

באיגוד רופאי בריאות הציבור מבקשים להדגיש כי "כפי שהראה דו"ח מבקר המדינה ממרץ 2020 שדן בהתמודדות עם התפרצויות תחלואה, גם בשגרה חסר באופן חמור כוח אדם מקצועי בלשכות וכולנו משלמים את המחיר במחלות מידבקות ניתנות למניעה כמו גם בהתמודדות עם תחומים רבים נוספים בבריאות הציבור. לאור האתגרים הרבים שבדרך, ממגיפות נוספות ועד אתגר שינוי האקלים, עכשיו הזמן לחיזוק קבוע של מערך בריאות הציבור, ולא לפגיעה בו, שמחירה יהיה כבד".

נושאים קשורים:  איגוד רופאי בריאות הציבור,  כוח אדם,  משרד הבריאות,  פיטורים,  19-COVID,  חקירות אפידמיולוגיות,  חדשות
תגובות