• יו"ר: ד"ר יעל בר-זאב
  • חברי ועד (רופאים): ד"ר אריאל רוקח, ד"ר ארנונה אייל, ד"ר יוסף עזורי, ד"ר עבדאללה משעל, ד"ר ענת אנדן יצחקי, ד"ר ראובן בלומנטל
  • חברי ועד (שאינם רופאים): גב' מאיה רודנאי, גב' שוש גן-נוי
  • חברי ועדת הביקורת: ד"ר עומרי אלרואי, מר חיים גבע, גב' איילת שבתאי
חדשות

עלייה נוספת במספר החולים והמתים בארה"ב כתוצאה ממחלת המאיידים

רוב החולים שתוחקרו במהלך אשפוז בעקבות פגיעה בריאותיהם הודו שהשתמשו במחסניות איוד שהכילו THC, עם ובלי ניקוטין

שימוש בסיגריה אלקטרונית. צילום אילוסטרציה

מספר החולים שאושפזו בבתי חולים ברחבי ארה"ב כתוצאה מפגיעה קשה בריאותיהם בשל שימוש בסיגריות האיוד האלקטרוניות ממשיך לעלות ורשויות הבריאות עדיין לא יכולות להצביע על היפוך מגמה. נכון לסוף השבוע האחרון, לפי הדו"ח השבועי של ה-CDC, מספר החולים עלה בתוך שבוע מ-1,299 ל-1,479 ב-49 ממדינות ארה"ב, לרבות וושינגטון די.סי ואיי הבתולה.

מספר המתים כתוצאה ממחלת המאיידים טיפס גם הוא ל-33 ב-24 ממדינות ארה"ב. טווח הגילים שלהם 75-17. עוד כמה מקרי מוות מצויים בחקירה על מנת לספק את האישור לכך שיש קשר לשימוש בסיגריות אלקטרוניות.

בדו"ח נמסר כי 78% מהחולים שתוחקרו במהלך האשפוז הודו שהשתמשו במחסניות איוד שהכילו THC, עם ובלי ניקוטין. 80% מהם היו מתחת לגיל 35 והגיל החציוני הוא 23. יש בין החולים גם בני 13.

לצד דיווחים אלה פורסם בסוף השבוע בכתב העת Addiction דו"ח מחקר שנעשה ב"יוניברסיטי קולג'" בלונדון (UCL) ומסקנתו היתה כי עשוי להיות קשר חיובי לשימוש בסיגריות אלקטרוניות כדי לסייע לגמילה מעישון. ממצאי המחקר מבוססים על סקרים  שנעשים באנגליה בקרב בני 16 ומעלה בתמיכת הקרן למחקרי סרטן.

מאז 2011 חלה עלייה הדרגתית בנסיונות להיגמל  מעישון בסיוע המעבר לשימוש בסיגריות אלקטרוניות, אבל ב-2015 מגמת העלייה בשימוש בסיגריות האלקטרוניות נעצרה וכך גם נעצרה מגמת העלייה בהצלחות להיגמל. החוקרים העריכו ב-2017 כי עד אז בין 50,700 ל-69,920 מעשנים הפסיקו לעשן סיגריות בעירה רגילות בעקבות המעבר לאיוד ואלמלא המעבר הזה הם היו ממשיכים לעשן.

נושאים קשורים:  סיגריות אלקטרוניות,  מחלת המאיידים,  THC,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
01.11.2019, 08:27

לפי הכתבה הקשה הזאת זה נשמע שזה יותר גרוע מסיגריה רגילה! האמנם?