• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

עומסים בבתי החולים? שר התיירות מבקש להרחיב את תיירות המרפא

ראש הממשלה תמך בעמדת שר התיירות להגברת זרם תיירי המרפא לישראל, אבל סייג: "שיקבלו טיפול רק בשעות המתות, בהן אין עומס חריג של חולים" | שר האוצר התנגד: "תיירות מרפא זה לוקסוס"

שר התיירות יריב לוין. "באירלנד המצב בבתי החולים גרוע מזה של ישראל". צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בעוד שבבתי החולים העומסים במחלקות הפנימיות בשבועות האחרונים מגיעים לשיאים חדשים ומשך ההמתנה במיון, במיוחד במרכזים הרפואיים הגדולים, רק הולך ומתארך משום שאין לאן להעביר חולים, גם לא למסדרונות, בממשלה דנו דווקא בתיירות המרפא.

בדיווח במהדורת החדשות בערוץ 12 מסר הכתב ירון אברהם כי בדיון שנערך בתחילת השבוע (א') פרץ עימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ושר התיירות יריב לוין. האחרון מצא לנכון להעלות דווקא עתה את הצורך בחידוש היוזמה להרחבת תיירות המרפא.

לוין דיווח כי באירלנד למשל, המצב השורר בבתי החולים אף גרוע יותר מאשר בישראל וזו בין הסיבות שלדעתו יש להגביר את זרם תיירי המרפא המגיעים לטיפולים בארץ. לוין אמר לליצמן: "את זה צריך לפתח מבחינתי. המגבלות הקיימות לא סבירות".

נתניהו תמך בעמדת השר לוין והוסיף שהוא מתכוון לתיירות מרפא שתקבל טיפול בשעות המתות, בהן אין עומס חריג של חולים.

רק שר האוצר משה כחלון התנגד: "תיירות מרפא זה לוקסוס. הגבלנו את זה. לא אאפשר לפרוץ מסגרת, לא על חשבון אזרחי ישראל. בואו נשפר שירותים לאזרחים לפני שדואגים לאוליגרכים על חשבון המערכת הציבורית".

לוין העיר: "זה הוויכוח הקבוע בין השרים".

נושאים קשורים:  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  שר האוצר משה כחלון,  שר התיירות יריב לוין,  תיירות מרפא,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
29.01.2019, 15:10

שר התיירות הגרוע ביותר שהיה לנו

אנונימי/ת
30.01.2019, 19:35

מהן השעות המתות בדיוק? ולמה לא לקצר תורים לאזרחי ישראל בשעות המתות האלה? ומי ינתח, ירדים ויסעד בבוקר עם תום השעות המתות? מי שעבד בשעות המתות?

אנונימי/ת
30.01.2019, 22:23

זה טמבל מארץ הטמבלים

אנונימי/ת
30.01.2019, 22:24

לפחות כחלון היה הגון מספיק כדי להסביר את הבלוף הזה.

אנונימי/ת
30.01.2019, 22:27

השעות המתות הן ודאי השעות בהן האחיות מתות מעיפות והחולות הקשישות במחלקה הפנימית מתות בי הרופא התורן אינו מספיק להגיע אליהן.

אנונימי/ת
31.01.2019, 00:32

זה המצב הבריאותי במדינת ישראל: ראש הממשלה הוא גם שר הבריאות, שר הבטחון, ששר החוץ (ואולי עוד משהו...), סגן שר הבריאות הוא יהודי חכם הבקי בתורה ומנכ"ל משרד הבריאות הוא אדם ללא כל רקע רפואי (בעבר ראש האנשים שהיו מנכ"לי של משרד הבריאות היו רופאים. שר התיירות רואה רק את החור בגרוש שכבר לא קיים, אבל מנסה לסחוט את לימון הבריאות הסחוט כל כך, כדי לנפק ממנו עוד כמה טיפות על חשבון אזרחי ישראל, רופאיה, אחיותיה ויתר צוותי בתי החולים. האם נתניהו והשר לוין לא מבינים שזה יביא סופית לקריסת מוסדות הרפואה? כמי שעבש עשרות שנים בבית חולים בישראל, לא זכורות לי "שעות מתות" שאפשר לנצל אותן לניתוחים לתיירים מחו"ל. אם יש פה ושם רגיעה לזמן קצר בפעילות, אפשר לנצל אותהלמנוחה קצרה לצוות ולא להעמיס עליו עבודה מיותרת.