• יו"ר: ד"ר יעל בר-זאב
  • חברי ועד (רופאים): ד"ר אריאל רוקח, ד"ר ארנונה אייל, ד"ר יוסף עזורי, ד"ר עבדאללה משעל, ד"ר ענת אנדן יצחקי, ד"ר ראובן בלומנטל
  • חברי ועד (שאינם רופאים): גב' מאיה רודנאי, גב' שוש גן-נוי
  • חברי ועדת הביקורת: ד"ר עומרי אלרואי, מר חיים גבע, גב' איילת שבתאי
חדשות

מנכ"ל משרד הבריאות: נבטל אזורי עישון במסעדות, ברים ובאוניברסיטאות

ועדת הבריאות של הכנסת תאשר הצו המרחיב את איסור העישון בהופעות ובאירועים במקומות פתוחים וכן בשטחי בתי החולים והמרפאות

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בכנס איגוד הפסיכיאטריה (צילום: יח"צ)

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הודיע היום (ב') כי המשרד מתכוון לבטל חדרי ואזורי עישון במסעדות, בתי קפה, ברים ואוניברסיטאות. בר סימן טוב הודיע על כך בפתח ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, שדנה בצו המרחיב את איסור העישון במקומות ציבוריים.

הרחבת איסור העישון למקומות אלו (מעבר למה שנקבע בצו), ציין המנכ"ל, עשויה לקחת זמן, בשל מחויבות המשרד לתהליך ה-RIA (הערכת השפעות רגולציה חדשה המחויבת על פי חוק).

בר סימן טוב ציין כי במשרדו סבורים שזו תהיה "גזירה לא פשוטה על הציבור". עם זאת הצעד הזה מדגיש כי "המקומות שבהם ניתן לעשן זה אחד הדברים המשמעותיים במלחמה בעישון. המשמעות כפולה: ראשית צמצום החשיפה של הלא מעשנים לעישון כפוי, אבל אנחנו גם יודעים שככל שמרחבי העישון מצטמצמים הם מפחיתים גם את שיעור והיקף העישון בקרב המעשנים", אמר בר סימון טוב.

בדיון הוחלט להרחיב חלק מסעיפי צו משרד הבריאות, בעקבות הערות של רופאים ומומחים אחרים בתחום בריאות הציבור. הוחלט שבהופעות, טקסים ואירועים באזורים פתוחים (בפארקים ואיצטדיונים) יורחב איסור העישון לא רק לזמן ההופעה אלא לכל אותו היום, ולטווח של 10 מטרים מהכניסה למתחם ההופעה.

הצו גם ירחיב את איסור העישון בבתי החולים לטווח של 10 מטר מהבניין כולו ולא רק מהכניסה, ובתנאי שיוקצה לעישון אזור מוגדר. הנהלת בית החולים תהיה רשאית להחליט שלא יוקצה כלל מקום מוגדר לעישון בחצר בית החולים.

בהתייעצות עם מומחים בבריאות הנפש הוחלט שבמחלקות סגורות בבתי החולים הפסיכיאטריים יותר עישון, אולם באזורי עישון מוגדרים והנושא ייבחן שנית בתוך שלוש שנים. בתקופה זאת ייושמו תכניות לגמילה מעישון של המאושפזים במוסדות הפסיכיאטרים.

"דה מרקר" ציין בהקשר זה כי "הכנסת הרואה עצמה כאקס טריטוריה שאינה מחויבת לחוק החל על שאר משרדי הממשלה והמוסדות הציבוריים.".

יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) אמר: "שוחחתי על הנושא עם מנכ"ל הכנסת פעמיים בשבוע האחרון והוא אמר לי, על דעת יו"ר הכנסת, שהוא סבור שהממשלה לא תכפה על הכנסת מגבלות עישון ושהנהלת הכנסת תקבל על עצמה את המגבלות". דיון נוסף בנושא זה יתקיים עם היועץ המשפטי של הכנסת: "יש בעיה חמורה בכנסת, התבטא ח"כ אלאלוף. חלק מהעובדות היו בהריון. נלחמנו שלא יעשנו לידן. אין סיבה שאחרים יסבלו מזה".

הוועדה שאמורה הייתה לקיים הצבעה על הצו דחתה את ההצבעה בשל פטירת רעייתו של ח"כ יהודה גליק, אשר פעיל בנושא העישון וביקש להיות נוכח בהצבעה.

נושאים קשורים:  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  איסור עישון
תגובות
01.01.2018, 20:10

חוקים ותקנות ואכיפה אין.

אנונימי/ת
02.01.2018, 06:28

מתעסקים בשטויות וברדיפה אחר אנשים מכורים. שיתחילו קודם לאסור על עישון על סוגיו בכל מוסדות השלטון.

אנונימי/ת
02.01.2018, 07:00

עוד חוק דרקוני אחד

אנונימי/ת
02.01.2018, 10:19

עדיף לאכוף את החוקים הקיימים, מלהרחיב תקנות חדשות מבלי שתהיה להן אכיפה.

צעד חשוב נוסף הוא הטלת מס על טבק לגלגול

אנונימי/ת
06.01.2018, 20:49

מרחיבים מרחיבים ו... לא אוכפים.