• יו"ר: ד"ר יעל בר-זאב
  • חברי ועד (רופאים): ד"ר אריאל רוקח, ד"ר ארנונה אייל, ד"ר יוסף עזורי, ד"ר עבדאללה משעל, ד"ר ענת אנדן יצחקי, ד"ר ראובן בלומנטל
  • חברי ועד (שאינם רופאים): גב' מאיה רודנאי, גב' שוש גן-נוי
  • חברי ועדת הביקורת: ד"ר עומרי אלרואי, מר חיים גבע, גב' איילת שבתאי
חדשות

רשות המסים ממליצה למסות את "אייקוס" כמו סיגריות רגילות

כך דיווח העיתון הכלכלי "דה מרקר", בהמשך להחלטת המדינה להתייחס לסיגריה האלקטרונית של חברת "פיליפ מוריס" כמוצר טבק

סיגריה אלקטרונית מסוג IQOS, של חברת "פיליפ מוריס" (צילום: אילוסטרציה)

רשות המסים תמליץ לשר האוצר משה כחלון להשוות את המיסוי המוטל על "אייקוס", הסיגריה האלקטרונית החדשה של חברת "פיליפ מוריס", למס המוטל על סיגריות רגילות; כך דיווח ביום חמישי האחרון העיתון "דה מרקר". עד כה, חל על "אייקוס" פטור מלא ממס, שהקל על ניסיונות החדרתה לשוק הישראלי, במיוחד בהתחשב בכך שהמס על סיגריות רגילות מהווה 80% ממחיר המוצר.

כיום עולה חפיסה של 20 מקלוני טבק למילוי במכשיר ה"אייקוס" כ-35-33 שקל. אם יוחלט להשוות את המיסוי על חפיסה זו למיסוי על סיגריות רגילות, הכנסותיה של החברה ייצנחו ב-80%, או שהיא תאלץ להעלות את מחיר המוצר.

בעקבות עתירה שהוגשה לבג"צ, הודיע משרד הבריאות בתחילת החודש, כי "אייקוס" תוגדר כ"מוצר טבק" על כל המשתמע מכך. זאת, בניגוד למדיניות המקורית של שר הבריאות יעקב ליצמן, לפטור אותה מכל המגבלות החלות על סיגריות רגילות. הודעת משרד הבריאות מחייבת כעת את החברה היצרנית והמשווקת למכור את המוצר הזה עם כל האזהרות הנלוות למוצרי הטבק אחרים. כן הוטלו עליה הגבלות בפרסום ובמכירה לקטינים והיא נחשבת כסיגריה רגילה גם מבחינת החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים.

"דה מרקר" מסר, כי רשות המסים הודיעה לעיתון בתשובה לפנייתו כי "לצורך הטלת מס קנייה על הסיגריה החדשה דרוש שינוי חקיקה. הנושא נבחן והרשות עומדת בקשר לעניין זה משרד הבריאות לקבלת עמדתו. בכוונת הרשות להמליץ לשר האוצר להשוות את המיסוי למס המוטל על סיגריות רגילות".

העיתון דיווח, כי חברה מתחרה עתרה לבית משפט בטענה שהמדינה מפלה אותה לרעה בנוגע למס בהשוואה ל"פיליפ מוריס".

נושאים קשורים:  חדשות,  "אייקוס",  IQOS,  "פיליפ מוריס",  עתירה,  מסוי,  סיגריות
תגובות