• יו"ר: ד"ר יעל בר-זאב
  • חברי ועד (רופאים): ד"ר אריאל רוקח, ד"ר ארנונה אייל, ד"ר יוסף עזורי, ד"ר עבדאללה משעל, ד"ר ענת אנדן יצחקי, ד"ר ראובן בלומנטל
  • חברי ועד (שאינם רופאים): גב' מאיה רודנאי, גב' שוש גן-נוי
  • חברי ועדת הביקורת: ד"ר עומרי אלרואי, מר חיים גבע, גב' איילת שבתאי
חדשות

גמילה מעישון - הכנות

תרגילים נוספים שניתן לעשות לקראת הגמילה

06.05.2011, 17:47

גמילה מעישון אינה קלה. לכן, כדאי להתכונן לקראתה ולהגדיל את הסיכוי להצליח. בעמוד הקודם מצאתם טיפים לשבירת הרגל העישון. בעמוד הזה תמצאו תרגילים נוספים שתוכלו לעשות לקראת הגמילה:

יומן עישון - "דע את האוייב" - כשיוצאים לקרב מול הסיגריה, כדאי קודם כל להכיר טוב את המאפיינים של העישון שלנו. לכן, מומלץ לרשום "יומן עישון". יומן העישון מהווה בעצם רישום של כל הסיגריות שעישנו במהלך יממה "רגילה". צריך למלא את השעה של כל סיגריה, את הסיבה לעישון שלה ולדרג את מידת החשיבות שלה ואת מידת ההנאה ממנה. להורדת יומן עישון.

טבלת "בעד" ו"נגד" עישון וגמילה מעישון - אתם בוודאי לא מעשנים כי מישהו מכריח אתכם. אם אתם מעשנים חייבת להיות לזה סיבה טובה. הסיבות שבגללן אתם עדיין מעשנים עלולות להפריע לכם בתהליך הגמילה. לכן, לפני שנגמלים מעישון צריך לשבת ולחשוב ולרשום בדיוק מה בעד ומה נגד עישון ומה בעד ומה נגד גמילה. להורדת טבלת בעד ונגד בגמילה מעישון.

Champix
Pfizer
RX
Partially covered by the Health basket
Champix

Health basket inclusion: Champix will be given to the treatment of smoking cessation parallel to supportive means. TABS: 55 x 0.5 mg, 56 x 1 mg; starter pack: 11 x 0.5 mg + 14, 28 x 1 mg. Days 1 – 3: 0.5 mg ×1/d. Days 4– 7: 0.5 mg ×2/d. Day 8 – end of tmt.: 1 mg ×2/d. Pts. should be treated with Varenicline for 12 wks. For pts. who have successf. stopped smok. at the end of 12 wks., an addit. course of 12 wks. tmt. with Varenicline is recomm. to further incr. the likelihood of long-term abstinence. Pts. with ren. impair. No dosage adjust. is necessary for pts. with mild- moder. renal impair. For pts. with sev. renal impair. (estimated CrCl <30 mL/min), the recomm. start. dose of Varenicline is 0.5 mg ×1/d. The dose may then be titrated as needed to a max. dose of 0.5 mg×2/d. For  pts. with end-stage renal dis. underg. hemodialysis, a max. dose of 0.5 mg mg×/d may be admin. if toler. Aid to smoking cessat. for adults over 18 yrs. C/I: Not to pts. under 18 yrs., hypersens.

חישוב יתרונות כלכליים בגמילה מעישון - מעשנים רבים אומרים לעצמם שלהיגמל זה יקר. תחליפי הניקוטין עולים כסף, יעוץ אישי עולה כסף וסדנא גם לא זולה, אפילו דרך הקופות. אבל זה לא נכון. להמשיך ולעשן זה יקר. העישון עולה לכם גם באופן ישיר (מחיר עישון כקופסא ליום יכול להגיע לכמה אלפי שקלים בשנה) וגם באופן עקיף - הוצאות הבריאות של מעשנים גבוהות ואפילו ביטוח הבריאות וביטוח החיים של מעשנים יקר לעומת זה של אנשים אשר אינם מעשנים... חשבו על זה! כדאי לכם לקחת דף ועט ולחשב כמה עולה לכם העישון לשנה. מה תעשו עם הכסף אילו תיגמלו?

חשיבה קדימה - תכנון מכשלות - אין מה להגיד. גמילה מעישון אינה עסק קל. אילו זה היה קל, כולם כבר היו נפטרים מהסם הזה ממזמן, לא? לכן, צריך לתכנן את התהליך מראש. בעצם, זה מה שאתם עושים כעת, בקריאת הכתבות באתר שלנו. אחד הדברים הכי חשובים זה לתכנן מראש איפה אתם עשויים ליפול ומה תוכלו לעשות כדי להימנע מכך. כדאי לרשום את הדברים על חתיכת נייר ולשמור אותה תמיד בהישג יד. כשתצטרכו אותה תרצו שהיא תהיה זמינה! דוגמאות לבעיות יכולות להיות: איך לצאת להפסקה בזמן העבודה, מה לעשות כשמתעצבנים, מה לעשות עם הקפה, איך לצאת לבילוי עם חברים, מה לעשות כש"חבר" יציע "בצחוק" רק סיגריה אחת ועוד ועוד. אתם צריכים לחשוב מה עלול להפריע לכם ולתכנן מראש איך תתמודדו. כמו בכל תכנית קרב, ככל שהתכנון יהיה רציני, כך הסיכוי להצליח יעלה.

בחירת תאריך גמילה - גמילה מעישון תהיה מוצלחת יותר ככל שתתחייבו אליה יותר. לכן, עדיף להיגמל סביב תאריך משמעותי: יום הולדת של קרוב, שחרור מבית חולים, לידת בן או בת, עבודה חדשה, חג וכו'. בכל אופן, אל תבחרו תאריך רחוק אלא השתדלו למצוא תאריך בשבועיים הקרובים. בחירת תאריך מתאים איננה תירוץ לדחות את הגמילה.

לאילה מבינכם שבחרו תאריך גמילה מעישון, הנה טיפ קטן: ביום הגמילה, עשנו את הסיגריה האחרונה בערב, נניח שעתיים או שלוש לפני השינה. ככה תצטרכו רק "לסחוב" כמה שעות עד שתשנו וביום למחרת כבר תהיו ביום השני לגמילה מסיגריות (אחרי הרבה שעות ותק)!

מסיבת פרידה מהסיגריה - כמה חברים יש לכם שליוו אתכם את אותו פרק הזמן כמו הסיגריות? כנראה שהתשובה היא "לא הרבה". הסיגריות היו איתכם בטוב וברע ובחוויות החשובות של חייכם הבוגרים כבר שנים. אבל זכרו! זה שהסיגריה היתה איתכם בכל החוויות הללו לא מאפשר לה להישאר! לא סתם אתם נפרדים. אבל בכל זאת, אין זה נאה לזרוק אותן מבלי להגיד שלום... לכל אחד יש את הרעיונות שלו לגבי הפרידה מהסיגריות. אחד יכתוב שיר, אחר יעשה מסיבה ושלישי יסריט סרט (צוות העמותה ראה כבר את הכל). מה שחשוב הוא לא לזלזל, להיפרד יפה, לשתף את המשפחה ואת הקרובים לכם ולדאוג שהפרידה מהסיגריות תהיה משמעותית וסופית.

קראו עוד על הכנות לקראת גמילה מעישון

הפשרת הרגל העישון
תרגילים פרקטיים לשבירת הרגל העישון
הכנת הסביבה לגמילה מעישון

נושאים קשורים:  חדשות,  גמילה מעישון
תגובות